What to Do in Fränsta

En vecka av modellmålning har passerat, och jag känner en viss apati växlad med glimtar av eufori eller kreativitet. Det jag skulle vilja göra är sitta på en klubb med kostym. Dricka whiskey och spela robba (bridge med insatser). Men tyvärr är de tiderna över, finns inte ens några som kan spela bridge på skolan. Konstnären bengt Wennberg har klankat ner på våra bristfälliga konstkunskaper, "Picasso som ni nog vet vem det är, Inte det! Ja, han var en Tysk renässansmålare som målade medeltida motiv." Et cetera. Men det var lugnt egentligen, för han var aldrig nedåtlåtande. Vi vet ju i alla i fall vem Arne Jones är. Jag har stenkoll på honom, vi har ju trots allt haft konsthistoria i ett halvår. Om det är någon som mot förmodan inte vet vem det är så är han en av eliten i konstvärlden. Han har gjort bland andat en skulptur där metallbitar slingrar sig uppåt. Anyhow, Wtdif! Jag har ingen aning. Det gamla vanliga antagligen. Film. Ateljen. Snacka skit. Vin. Inte spela robba. Snart börjar det närma sig en utflykt till Ica, ica. Iiiiiiiiica. Mat och sömn är överskattat, stöd forskningen. Våga säg nej till beroendet. Snart kommer botemedlet. Jag lovar, för jag är mätt på att vara hungrig och trött på att vara trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0