Summer is Going Strong

Idag har det varit en varm dag, lagomt varmt. Det är riktigt behagligt. Sommaren har gått om höst till en förstaplats på årstidslistan. Sensommar, om det finns officiellt, så känns det lite passé, lite sådär övermoget.
1. Sommar 
2. Höst
3. Vinter
4 Vår
5. Sensommar

Jag känner mig dock lite kluven inför denna lista. Vår kan ibland vara favoriten, när tillexempel allt har smält och livet kommer tillbaka. Men det är poängen med listor, enligt mig, en generalisering och förenkling. Kort och enkelt.

Listor känns ute i bloggosfären, ganska tråkigt sådär. Antingen så är det en period varje bloggare måste gå igenom, eller så var det bara någonting irrationellt.

Någon gång tänker jag skriva om någonting av betydelse. Om jag hittar det, Sou Long!


Kommentarer
Postat av: Lena

är det inte annars så att listor är ständigt ombyliga? en lista är väldigt aktuell, just nu känns det i den ordningen, men i vår är säkert våren högst. imorgon kanske vintern är högst? när du är alldeles för trött på den här väldiga värmen!

2008-07-27 @ 01:26:48
URL: http://moeller.blogg.se/
Postat av: Anonym

vist skrivet, jag håller med

2008-07-31 @ 15:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0