VLK!

VLK! wtf är det, kan man tänka. Eller så är man insatt i vad det betyder, har den dolda kunskapen. Men om du inte vet;

Do not despair in that utter darkness cause i will enlighten you!

 But not yet.

 Ikväll följde jag ner Oscar på stan på en promenad till tradition. Jag trodde det kanske skulle hänga tjugo pers utanför med långt svart hår och axelväskor. Men tji fick jag, där ringlade en kö som var hundra meter lång. Hundra är inte ett litet nummer. Hundra är ett stort nummer.

Till nittionio procent killar, i blandad ålder, från sexton till kanske trettiotvå. Längst fram stod en securitas vakt och slussade in människor i shoppen, på ett ordnat sätt. Till saken. Tadadada. Ridå. VLK är vad den lite mer insatte referar till som The Wrath of the Lich King. Expansion till World of Warcraft/wow. En stor händelse i världshistorien, men en liten händelse för mig. Jag sätter en öl på att wow drar in mer pengar än Bhutan i BNP.

Kommentarer
Postat av: Lena

det är nog inte många som sätter emot, så du får hålla dig nykter, magnus!

2008-11-13 @ 13:16:38
URL: http://moeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0