Was it the Fish or the Poisson?

I helgen har jag varit på middagsbjudning i ministockholm. Det var Benjamin som bjudit hem mig Tommy och Lars till hans pappa Stefan.

Ett av samtalsämena var vegetarianism, Stefan förstod inte konceptet att inte äta kött:) (att avstå från entrecote bland anndat). Men han accepterade existensen av fenomenet och lät saken bero. Jag övergav förresten min vegetarianism och provade huvudrätten havsabborre. Jag är trots allt ingen övernitisk bokstavstroende! Det smakade bra och orsakade inte några kväljningar. Så det kan vara något för framtiden.

De sista soltrålarna föll över oss.
Och det vita vinet sinade snart.
Medans Tommy och Ben tog sig ett bloss.
En grillafton, så underbart!

Efter en promenad befann vi oss framför stree T aids buss. Tommy och Ben blev snabbt inbegripna i en debatt där de frågade ut varför gatuhjälparna var troende av smaken kristendom. Tyvärr fick jag inte reda på hur det hela slutade för jag gick ut, eftersom jag kände ett vagt illamående. Men illamåendet var helt okej slog det mig, för då hade jag en bra rubrik till nästa blogg!

Svaret på rubriken får jag reda på när jag dör. Låter rimligt iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0